Obchodní podmínky

I. Úvodní ustanovení
  1. Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen VOP“) upravují práva a povinnosti smluvních stran, v jejichž prospěch se smlouva uzavírá.
  2. Provozovatelem internetových stránek www.itutoring.cz a www.marketplace.itutoring.cz (dále jen “Webové stránky”) je společnost iTutoring s.r.o., IČO: 17352614, se sídlem Slavětínská 460/16, Klánovice, 190 14 Praha 9, email: [email protected], telefon: +420 773 300 620 (dále jen „provozovatel“).
  3. Poskytovatel služeb (dále zejména jen jako „poskytovatel“) níže specifikovaných je společnost iTutoring s.r.o., IČO: 17352614, se sídlem Slavětínská 460/16, Klánovice, 190 14 Praha 9
  4. Poskytovatel organizuje vzdělávací aktivity prezenčně nebo online (dále také jen „Aktivita“ „Aktivity“).
  5. Tyto VOP upravují vzájemná práva a povinnosti Poskytovatele a účastníka Aktivit (dále také jen „Klient“).
  6. Lektorem uvedeným ve VOP je myšlena fyzická osoba, zpravidla zaměstnanec poskytovatele, který fakticky vykonává smluvenou službu pro Klienta.
  7. Tyto VOP tvoří nedílnou součást smlouvy mezi Poskytovatelem a Klientem. Odporují-li individuálně sjednané podmínky ustanovením těchto VOP, mají individuálně sjednané podmínky přednost.
II. Předmět plnění - poskytované služby
  1. Poskytovatel organizuje a nabízí následující druhy Aktivit: doučovací kurzy pro děti, mládež a dospělé, mimoškolní doučování, vzdělávací kurzy pro děti a příměstské tábory.
  2. Aktivity jsou poskytování ve dvou formách: Online a prezenčně.
  3. Prezenční forma probíhá buď na místě určené Poskytovatelem (nejčastěji prostory školy, nebo vlastní učebny) a nebo v prostorách poskytnutých Klientem (např u Klienta doma)
  4. Předmětem plnění je poskytnutí služeb doučování a lekcí v rámci nabízených druhů Aktivit dle aktuální nabídky Poskytovatele a/nebo dle požadavků Klienta a za podmínek uvedených v těchto VOP nebo ve smlouvě mezi Poskytovatelem a Klientem.
  5. Klient se zavazuje poskytnout Poskytovateli veškerou nezbytnou součinnost potřebnou pro plnění smluvních závazků Poskytovatele.
  6. Předmětem plnění Poskytovatele není jeho závazek poskytnout Klientovi jakékoliv pomůcky pro účely účasti na Aktivitě jiným způsobem než zapůjčením těchto pomůcek v rámci Aktivity; to neplatí, je-li mezi Poskytovatelem a Klientem sjednáno jinak.
  7. Poskytovatel si vyhrazuje právo na změnu Klientova lektora v nutných a vhodných případech, bez nároku na refundaci.
  8. Délka jedné vyučovací lekce je 60 minut nebo 45 minut. Délku lekce si Klient vybere dle svých požadavků.
  9. Poskytovatel nenese odpovědnost a negarantuje žádnou záruku za úspěšné absolvování testů či zkoušek Klientem. Jeho posláním je poskytnout Klientovi možnost využít vzdělávací a doučovací aktivity.
  10. Při výuce v provozovně poskytovatele nebo v prostorách školního zařízení může výuka probíhat v místnosti s probíhající paralelní výukou jiného Klienta a lektora, avšak u oddělených pracovních stolů. To však neplatí při výuce kurzů.
  11. Poskytovatel si vyhrazuje právo neposkytovat službu v průběhu státních svátků. Pokud sjednaný termín připadne na den, který spadá pod státní svátek, tak tato služba bude přesunuta na nejbližší pracovní den či případně bude přesunuto na základě dohody mezi Poskytovatelem a Klientem.
III. Vznik smluvního vztahu
  1. Služby uvedené na Webových stránkách mají informativní charakter, přičemž některé lze objednat ihned (např. vypsané kurzy s uvedenou cenou), jiné fungují na základě nezávazné poptávky (např. individuální doučování).
  2. A) Okamžitě objednatelné kurzy
    Smluvní vztah mezi Poskytovatelem a Klientem vzniká okamžikem dokončení elektronické objednávky kurzu přes Webové stránky a uhrazením ceny kurzu. Odesláním a zaplacením objednávky Klient zároveň:
    1. potvrzuje, že se seznámil s těmito Všeobecnými obchodními podmínkami (dále jen „VOP“),
    2. výslovně s nimi souhlasí,
    3. zavazuje se jimi řídit,
    4. potvrzuje, že se seznámil se Zásadami ochrany osobních údajů zveřejněnými na Webových stránkách.
    B) Individuální doučování (na základě poptávky)
    V případě zájmu o individuální doučování odesílá Klient prostřednictvím Webových stránek nezávaznou poptávku. Ta není právně závaznou objednávkou, ale výzvou Poskytovateli k podání nabídky. Na základě této poptávky zašle Poskytovatel Klientovi emailem konkrétní nabídku (např. s návrhem termínu a podmínkami první lekce). Smluvní vztah vzniká ve chvíli, kdy Klient:
    1. nabídku potvrdí kliknutím na tlačítko potvrzení na stránce dostupné přes zaslaný odkaz, nebo
    2. výslovně potvrdí nabídku e-mailem, nebo
    3. uhradí první zálohovou či standardní fakturu vystavenou na základě této nabídky.
    Potvrzením nabídky nebo úhradou faktury Klient zároveň potvrzuje, že se seznámil s těmito VOP, souhlasí s nimi a je jimi vázán. Zároveň výslovně potvrzuje, že se seznámil se Zásadami ochrany osobních údajů.
  3. Smluvní vztah vzniká výhradně mezi Klientem a Poskytovatelem.
  4. Poskytovatel není povinen uzavřít smlouvu s osobou, která se vůči němu v minulosti dopustila podstatného porušení smluvních či zákonných povinností.
  5. Lhůta pro přijetí nabídky činí 48 hodin, není-li uvedeno jinak. Během této lhůty je nabídka odvolatelná do okamžiku jejího přijetí Klientem.
  6. Klient souhlasí s využíváním prostředků komunikace na dálku (e-mail, telefon, online formuláře aj.) pro uzavírání smluvního vztahu i komunikaci s Poskytovatelem. Náklady na tyto prostředky hradí Klient sám.
  7. Bez výslovného písemného souhlasu Poskytovatele nesmí Klient převést jakoukoliv svou pohledávku vůči Poskytovateli na třetí osobu.
  8. V případě zásahu vyšší moci (např. živelné události, pandemie, státní nařízení), který znemožní realizaci výuky prezenčně, má Poskytovatel právo nahradit osobní výuku formou online lekce. Tato forma výuky je považována za plnohodnotnou alternativu.
  9. Zakoupené lekce a balíčky lekcí mají neomezenou platnost. Pokud nejsou využity do 90 dnů, má Klient právo požádat o vrácení peněz za nevyužité lekce.
IV. Způsob úhrady
    Ceny Aktivit jsou uvedeny přímo u příslušných produktů na Webových stránkách Poskytovatele. Ceny za individuální lekce doučování jsou dostupné v sekci Ceník nebo jsou uvedeny v konkrétní nabídce, kterou Klient obdrží od Poskytovatele e-mailem.
  1. Platbu za služby lze provést následujícími způsoby:
    1. Platební bránou (Online platba) – preferovaný způsob platby,
    2. Bankovním převodem,
    3. QR kódem (vystaveným spolu s fakturačními údaji).
  2. Při platbě bankovním převodem je Klient povinen uvést přidělený variabilní symbol uvedený v platebních údajích.
  3. Kurzy objednané prostřednictvím Webových stránek se hradí ihned při objednání. Smluvní vztah vzniká až po uhrazení ceny kurzu.
  4. U individuálního doučování se platba provádí:
    1. buď okamžitě při potvrzení termínu první lekce (přes odkaz zaslaný e-mailem),
    2. nebo po uskutečnění první či více lekcí ve lhůtě 14 dnů od termínu první neuhrazené lekce.
  5. Do doby úhrady fakturované částky není Poskytovatel povinen poskytovat další služby. V případě prodlení s úhradou si Poskytovatel vyhrazuje právo od smlouvy odstoupit.
  6. Klient má po uskutečnění první (nebo více) nezaplacené lekce možnost uhradit zvýhodněný balíček lekcí, a to nejpozději do 14 kalendářních dnů od data konání první nezaplacené lekce.
  7. Pokud je balíček v této lhůtě uhrazen:
    1. bude cena již absolvovaných lekcí odečtena z hodnoty balíčku.
  8. Pokud Klient balíček neuhradí v uvedené lhůtě, budou mu všechny absolvované lekce fakturovány jednotlivě dle standardní (nezvýhodněné) sazby.
  9. V případě neuhrazení faktury ve lhůtě splatnosti je Poskytovatel oprávněn:
    1. pozastavit poskytování dalších služeb,
    2. odstoupit od smlouvy,
    3. požadovat smluvní pokutu ve výši ceny služby.
  10. Pokud zákazník nesplní svou povinnost zaplatit cenu včas a není oprávněn zrušit smlouvu zákonnými nebo dohodnutými důvody, stále zůstává povinen zaplatit cenu služby. To je z důvodu ochrany poskytovatele před finančními ztrátami z důvodu odmítnutí dalších klientů kvůli nedostatku času. Pokud není dohodnuto jinak, předchozí nevyužité termíny služeb propadají bez náhrady.
  11. Pokud se poskytovatel rozhodne odstoupit od smlouvy kvůli zpoždění zákazníka s platbou, má nárok na smluvní pokutu ve výši ceny služby.
  12. Online platby pro nás zajišťuje platební brána Comgate. Poskytovatel služby, společnost Comgate a.s. je licencovaná Platební instituce působící pod dohledem České národní banky. Platby probíhající skrze platební bránu jsou plně zabezpečeny a veškeré informace jsou šifrovány. Více informací o platbách online naleznete zde.
V. Překážky na straně klienta
  1. V případě nemožnosti Klienta se účastnit domluvené Aktivity, dle odsouhlaseného harmonogramu, oznámí Klient Poskytovateli tuto skutečnost písemnou formou (emailem) a to minimálně 4h před zahájením lekce. V opačném případě lekce propadá.
  2. Smluvní vztah mezi Klientem a Poskytovatelem končí dnem odeslání potvrzení o přijetí oznámení Klientovi, nejpozději však třetí pracovní den po prokazatelném doručení oznámení Klienta Poskytovateli.
  3. Ke dni ukončení smluvního vztahu mezi Klientem a Poskytovatelem je vypočten storno poplatek z ceny, kterou Klient za objednanou Aktivitu zaplatil, postupem podle článku VII. VOP. V tomto stornu poplatku jsou zohledněny zejména náklady za již realizované lekce dané Aktivity.
  4. V případě neúčasti Klienta na některých lekcích dané Aktivity bez ohledu na předchozí omluvení/neomluvení Klienta z lekce nevzniká nárok Klienta na vrácení zaplacené ceny ani její části; nárok Klienta vzniká pouze v případě ukončení smluvního vztahu a za podmínek stanovených v těchto VOP (například omluva z lekce minimálně 4h předem)
  5. V případě neúčasti Klienta na skupinovém kurzu nevzniká nárok na vrácení uhrazené částky za kurz ani jeho části (to i v případě včasné omluvy).
VI Překážky na straně poskytovatele
  1. Poskytovatel je oprávněn u jednotlivých jím nabízených Aktivit stanovit minimální počet účastníků. Pokud počet účastníků u dané Aktivity nedosáhne této hranice, je Poskytovatel oprávněn Aktivitu zrušit, a to nejpozději po realizaci třetí (3.) lekce. Smluvní vztah mezi Klientem a Poskytovatelem v takovém případě končí dnem, kdy je Klientovi doručeno písemné oznámení o zrušení Aktivity.
  2. Poskytovatel je oprávněn zrušit Aktivitu i z jiných objektivních důvodů. O této skutečnosti neprodleně písemně informuje Klienta. Smluvní vztah mezi Klientem a Poskytovatelem v takovém případě končí dnem, kdy je Klientovi doručeno písemné oznámení o zrušení Aktivity.
VII. Storno podmínky poskytovaných služeb
  1. V případě ukončení smluvního vztahu nebo aktivity je Klientovi vrácena zpět část uhrazené ceny. Tato poměrná část se vypočte jako poměr mezi již uskutečněnými lekcemi a lekcemi, které zbývají do konce Aktivity. Toto ukončení musí Klient oznámit písemně po emailu na [email protected].
  2. Vratku dle předchozího odstavce provede Poskytovatel na účet Klienta na základě písemné žádosti Klienta o vrácení ceny/časti ceny. Žádost musí obsahovat jméno a příjmení Klienta, důvod pro ukončení smluvního vztahu, číslo účtu, na něž má být cena nebo její poměrná část vrácena, v případě platby Aktivity třetí stranou, uvedení této skutečnosti.
  3. V případě, že za Klienta platí poskytovanou službu třetí strana je vratka provedena vždy ve prospěch této třetí strany a to buď formou dobropisu k vystavené faktuře, nebo přímo vratkou na účet plátce (v případě, že nebyla faktura na službu vystavena a plátce provedl platbu přímo na účet).
VIII. Náš kodex
  1. V průběhu Aktivit je zakázáno, aby Klient byl pod vlivem omamných látek, alkoholu, psychotropních látek.
  2. Donášel či přechovával v učebnách nebezpečné předměty, zbraně, alkohol, omamné látky či psychotropní.
  3. Ohrožoval či agresivně vystupoval na učebnách.
  4. V případě, že Klient poruší některé z ustanovení uvedeného kodexu, Poskytovatel si vyhrazuje právo odepřít službu bez nároku na náhradu či finančního vyrovnání. Dále v případě opakovaného porušení Poskytovatel může odstoupit od smlouvy a požadovat kompenzaci za vzniklé škody.
  5. Poskytovatel si zároveň vyhrazuje právo pořizovat obrazový záznam učeben nebo náhravky online lekcí v průběhu celého dne, aby bylo zajištěno nejen dodržování Kodexu, ale aby byla zajištěna bezpečnost.
IX. Spotřebitel
  1. Spotřebitelem se rozumí dle § 419 občanského zákoníku: “Spotřebitelem je každý člověk, který mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání uzavírá smlouvu s podnikatelem nebo s ním jinak jedná.”
  2. Spotřebitel uzavírající smlouvu na dálku, tedy pomocí prostředku, který nevyžaduje fyzickou přítomnost obou stran (například přes internet přijetím nabídky e-mailem), má právo od smlouvy odstoupit bez udání důvodu do 14 dnů od jejího uzavření.
  3. Avšak spotřebitel nemá právo odstoupit od smlouvy o poskytování služeb, pokud byly služby poskytnuty v plném rozsahu. V případě smlouvy za úplatu nemá spotřebitel právo na odstoupení, pokud byla služba plněna před uplynutím 14 denní lhůty a spotřebitel s tímto plněním souhlasil explicitně. Explicitním souhlasem se rozumí přijetí nabídky obsahující termín plnění v rámci této lhůty nebo dohoda o termínu plnění mezi stranami nebo uživatelem po uzavření smlouvy.
  4. Poučení spotřebitele o možnosti mimosoudního řešení sporu, a to podáním stížnosti dle zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele § 20d, subjektem, který je oprávněn spor řešit, je dle stejného zákona § 20e písmene d) Česká obchodní inspekce, sídlem Štěpánská 567/15 120 00 Praha 2 – Nové Město. Více informací je k nalezení na http://www.coi.cz./.
  5. Tím není dotčeno zákazníkovo právo uplatnit svůj nárok u příslušného orgánu veřejné moci (soudu).
X. Zvláštní ujednání
  1. Zákazník se zavazuje zdržet se všech dalších forem nekalé soutěže vůči poskytovateli a jakéhokoliv jednání, které by mohlo poškodit poskytovatele.
  2. Pokud zákazník poruší nějakou povinnost uvedenou v těchto VOP, je povinen uhradit poskytovateli smluvní pokutu v maximální výši až 25 000 Kč za každý jednotlivý případ porušení povinnosti, a to i opakovaně. Smluvní pokuta, kterou poskytovatel vyúčtuje zákazníkovi, je splatná do 15 dnů ode dne doručení vyúčtování. Pokud vzniklá škoda převyšuje sjednanou výši smluvní pokuty, má poskytovatel nárok na náhradu takové škody v rozdílu mezi výší způsobené škody a sjednanou výši smluvní pokuty.
  3. Zákazník není oprávněn uzavírat žádné obchodní či obdobné právní vztahy s lektorem poskytovatele bez jeho výslovného písemného souhlasu, se kterým přišel do styku v souvislosti s plněním smlouvy. Dále nesmí zákazník sám či prostřednictvím třetích osob u lektora vyžadovat služby nebo využívat nabídky lektora zahrnující služby nezávislého a neformálního vzdělávání bez předchozího souhlasu poskytovatele. Během platnosti smlouvy s poskytovatelem a po dobu 12 měsíců po jejím ukončení zákazník dále není oprávněn kontaktovat lektora poskytovatele nebo předávat jeho kontaktní údaje třetím osobám. Jakékoliv kroky, které by vedly k přímému nebo nepřímému porušení tohoto ustanovení ze strany zákazníka nebo třetí osoby, jsou zakázány.
XI. Závěrečná ustanovení
  1. Veškeré právní vztahy mezi Poskytovatelem a Klientem se řídí právním řádem České republiky, zejména zákonem č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v účinném znění. Veškeré spory z této smlouvy budou řešeny před českými soudy, jako fórum rozhodné pro řešení sporů, přičemž místní příslušnost soudu se bude řídit obecným soudem Poskytovatele.
  2. Pokud Klient uzavře smlouvu s Poskytovatelem, tím potvrzuje, že si přečetl a souhlasí s VOP v platném znění. VOP jsou nedílnou součástí objednávky a od jejího souhlasu je Klient VOP zavázán.
  3. V případě rozporu mezi VOP a smlouvou poskytnutou Klientovi Poskytovatelem má přednost smlouva.
  4. VOP jsou vyhotoveny v českém jazyce, případné překlady mají pouze informativní charakter.
  5. Není-li v těchto VOP stanoveno jinak, veškerá komunikace související se smluvním vztahem mezi Poskytovatelem a Klientem musí být ve styku mezi Poskytovatelem a Klientem v písemné podobě, zejména probíhá:
    1. elektronickou cestou prostřednictvím e-mailu; zpráva se považuje za přijatou okamžikem přijetí na server příchozí zprávy;
    2. prostřednictvím poskytovatele poštovních služeb; zpráva se považuje za přijatou okamžikem převzetí zásilky adresátem;
    3. osobně; zpráva se považuje za přijatou okamžikem převzetí písemností adresátem.
  6. Pokud by se stalo některé ustanovení těchto VOP neplatným, neúčinným nebo nevymahatelným, zůstává platnost, účinnost nebo vymahatelnost ostatních ustanovení VOP nedotčena.
  7. Znění těchto VOP může Poskytovatel jednostranně měnit či doplňovat. Tím nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá za dobu účinnosti předchozího znění VOP. O změně či doplnění VOP Poskytovatel informuje Klienta zveřejněním na Webových stránkách. Jakékoliv změny či doplnění těchto VOP nabývají účinnosti k datu vydání aktuálních VOP a jejich zveřejnění na Webových stránkách Poskytovatele.
Tyto VOP nabývají účinnosti dne 1.7.2025